close

  • Być wiernym Ojczyźnie mej, Rzeczypospolitej Polskiej

     

  • SKARGI I WNIOSKI

  •  

    • Dział VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2013 r. podz.267)
    • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).

    Przedmiotem skarg wnoszonych do Ambasady RP w Canberze mogą być naruszenia interesów skarżących spowodowane zaniedbaniami lub nienależytym wykonywaniem zadań zleconych z zakresu administracji publicznej przez Ambasadę RP w Canberze lub jej pracowników.

     

     Uprzejmie informujemy, iż Ambasada RP w Canberze nie rozpatruje skarg na  instytucje australijskie.

    Przepisy i procedury przewidziane dla przyjmowania skarg i wniosków określone w kodeksie postępowania administracyjnego dotyczą wyłącznie polskich organów. Przepisy te nie mogą być stosowane w odniesieniu do kierowanych pod adresem Ministra Spraw Zagranicznych lub kierowników polskich placówek dyplomatycznych i konsularnych skarg na organy państw obcych oraz próśb polskich obywateli pokrzywdzonych w wyniku działania bądź zaniechania działania ze strony urzędów lub organów innych państw o podjęcie interwencji wobec tych organów.

     

    Stosowanie wobec tej grupy spraw tych samych procedur, jakie stosowane są wobec skarg i wniosków nie jest możliwe z tego względu, iż polskie organy nie nadzorują funkcjonowania organów państwa przyjmującego i w związku z tym nie mogą zlecać urzędom lub organom państw obcych podejmowania określonych działań lub ponosić odpowiedzialność za działania lub zaniechania urzędów lub organów innych państw. Polskie urzędy konsularne nie mają ponadto wpływu na terminy załatwiania poszczególnych spraw przez organy państw obcych.

     

    SKARGI I WNIOSKI MOŻNA SKŁADAĆ W NASTĘPUJĄCY SPOSÓB:

     

     1. pisemnie:

    Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Canberze 

     

    2. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres canberra.amb.sekretariat@msz.gov.pl

    Skargi i wnioski nadsyłane drogą elektroniczną zawierać powinny imię i nazwisko oraz adres wnoszącego skargę lub wniosek.

     

     3. Wyznaczony przez Ambasadora RP w Canberze Kierownik Referatu Administracyjno-Finansowego i Konsularnego przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w środy w godz. 15:00-16:00 po uprzednim ustaleniu terminu spotkania drogą telefoniczną (Tel. 0262721000).

     

    Kierownik Referatu Administracyjno-Finansowego i Konsularnego został upoważniony przez kierownika placówki do załatwiania skarg i wniosków dotyczących funkcjonowania Wydziału Konsularnego oraz działań jego pracowników.


    Zgodnie z § 8 pkt 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.


     Skarga, oprócz danych osobowych i adresowych skarżącego, powinna zawierać rzeczowy i szczegółowy opis okoliczności sprawy lub zdarzenia, którego dotyczy - w tym:

    • informację nt. danych osobowych oraz stanowiska pracownika, który zdaniem skarżącego naruszył obowiązujące przepisy, procedury i zasady,
    • wyjaśnienie, jakie przepisy, procedury lub zasady zostały naruszone,
    • informację nt. czasu, kiedy opisywane zdarzenie miało miejsce,
    • załączniki, które ewentualnie potwierdzą sytuację opisaną w skardze (kopie e-maili bądź pism kierowanych do placówki, kopie otrzymanych odpowiedzi, kopie dokumentów, itp.),
    • w przypadku składania skargi w interesie innej osoby, warunkiem jej złożenia jest uzyskanie zgody tej osoby przed wniesieniem stosownego pisma; zgoda taka może być wyrażona w dowolnej formie, byle oświadczenie woli tej osoby było wyraźne i niebudzące wątpliwości (najlepiej, gdy jest to pisemne upoważnienie podpisane własnoręcznie przez tę osobę uprawniające skarżącego do występowania w jej imieniu).

     

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: