close

  • Być wiernym Ojczyźnie mej, Rzeczypospolitej Polskiej

     

  • PRACA I PRAKTYKI W AMBASADZIE

  • O przyjęcie na praktykę studencką lub zawodową w Ambasadzie mogą ubiegać się studenci uczelni krajowych i zagranicznych. Zgłoszenia przyjmowane są na bieżąco.  

    Zainteresowani praktyką winni spełniać następujące warunki:

     

    • posiadać obywatelstwo polskie,
    • być słuchaczem dwóch ostatnich lat studiów magisterskich (dziennych, wieczorowych lub zaocznych uczelni wyższych publicznych lub niepublicznych), studiów doktoranckich lub podyplomowych w Polsce lub za granicą,
    • studiować na kierunku związanym z zakresem zadań realizowanych przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych (w szczególności: stosunki międzynarodowe, nauki polityczne, prawo, ekonomia, finanse, dziennikarstwo, kulturoznawstwo).

    Praktyka jest nieodpłatna. Minimalny czas trwania praktyki wynosi jeden miesiąc. Praktykanci nie mają dostępu do informacji niejawnych. Ambasada RP w Canberze ani Ministerstwo Spraw Zagranicznych nie pokrywają kosztów przejazdu, ubezpieczenia zdrowotnego i wyżywienia w czasie trwania praktyki.

    UWAGA: Zgłoszenie na praktykę zainteresowany kandydat dokonuje bezpośrednio w Ambasadzie RP w Canberze - co najmniej trzy miesiące przed planowanym terminem rozpoczęcia praktyki. 

    Decyzja o przyjęciu na praktykę leży w gestii Ambasadora. Zakwalifikowani kandydaci informowani są w formie elektronicznej o wyznaczonym terminie rozpoczęcia praktyki. Kandydaci, którzy nie zostali zakwalifikowani do odbycia praktyki z uwagi na brak miejsc mogą ubiegać się o nie ponownie w innym terminie.

    Do zgłoszenia należy dołączyć:

     

    • list polecający od promotora, dziekana lub rektora uczelni,
    • swój życiorys oraz list motywacyjny
    • studenci zobowiązani są dostarczyć do Biura Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych (listem poleconym) zaświadczenie o niekaralności oraz przedstawić placówce, (czyli ambasadzie RP w Canberze) dokument potwierdzający posiadanie ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW)

    Prosimy również o przesłanie następujących informacji do ambasady (drogą elektorniczną):

     

    • imiona rodziców,
    • data i miejsce urodzenia,
    • adres stałego i tymczasowego zamieszkania,
    • numer telefonu kontaktowego,
    • nazwę uczelni, wydziału i jej adres.
    • nr paszportu
    •  nr PESEL

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: